Alvast een Gelukkig nieuwjaar!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Broek - WaarBenJij.nu Alvast een Gelukkig nieuwjaar!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Broek - WaarBenJij.nu

Alvast een Gelukkig nieuwjaar!!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 December 2007 | Australië, Sydney

Hoi!!
Alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Ik ben afgelopen maandag weer naar Cairns gegaan om met Kelly en Claudia kerst te vieren ( Claudia is een meisje van Kelly's werk, het is een gezellige meid)
Ik heb ongeveer 2 weken op een bananenboederij gewerkt. Het was wel weer even goed voor mij om hard werken en te beseffen dat het niet altijd luxe en mooi kan zijn. Ik moest elke dag om 6 uur beginnen (dus om 5 uur op) tot ongeveer 4 smiddags. Ik moest de bananen wassen, knippen en inpakken. En soms moest ik de bladeren van de bomen afhakken. Het werk was wel okay, de boer was aardig, verder was het een klein bedrijf en ik wendde vrij snel aan het vroege opstaan. In het weekend kon je gratis naar het strand vanuit het hostel, dat was erg relaxt. Ook heb ik even in een keuken gewerkt in het weekend.
Maandag ging ik weer naar Cairns en we hebben daar kerst gevierd door flink veel op stap te gaan!! Alledrie waren we al tijdje niet meer uitgeweest, dus daar hadden we wel weer behoefte aan..
Donderdag gingen Kelly en ik snorkelen. We gingen met de boot naar Great Barrier Reef. Het varen daarnaar toe duurde ongeveer 3 uur. En ik werd flink zeeziek. (Gelukkig was Kelly altijd weer net op tijd met een nieuw zakje) Ik weet niet hoe het kwam, misschien omdat ik niet goed had ontbeten, misschien door de drank van de avond ervoor, of misschien door de grote golven. Ik denk dat het kwam door de combinatie van deze drie. Maar ik vond het varen in het begin echt verschrikkelijk!! Maar toen we eenmaal gingen snorkelen klaarde ik en het weer een beetje op en toen ging het gelukkig allemaal wel weer goed. Het snorkelen was namelijk echt prachtig!! Mooie visjes en koralen. Kelly en ik hadden een onderwatercamara gekocht, dus we hebben (hoop ik) wel toffe onderwater-foto's gemaakt. Toen ik weer terug was in hostel hoorde ik het geweldige nieuws dat Neeltje en Frans een Dochtertje hebben gekregen, echt super!! Nogmaals vele felicitaties van mij en Kelly!!!
Nu zijn we in Mission Beach, waar we wachten op een cycloon, het zal wel niet zo heftig zijn, maar het regent hier nu wel heel veel. Verder hebben we niet echt een missie hier. Hopelijk klaart het weer snel op!! En kunnen we nieuwjaar vieren op het strand.
Iedereen heel veel plezier met nieuwjaar!!! Proost en alvast drie dikke zoenen van mij!! liefs Sanne

  • 29 December 2007 - 07:26

    Twan En Ans:

    Hallo Sanne,
    Lust je nu nog wel bananen of kun je ze niet meer zien?
    We zijn heel benieuwd naar jullie snorkelfoto's!
    Alvast een gezellig nieuwjaar - hopelijk op het strand en laat je niet meenemen door de cycloon - en een heel gelukkig 2008 toegewenst. Veel groeten: Twan en Ans

  • 29 December 2007 - 10:00

    Chris:

    Jullie ook een goed nieuwjaar Down Under!

  • 29 December 2007 - 10:05

    Laura :

    hoi hoi sanne!
    een heel leuk en gelukkig nieuwjaar gewenst!!!!!!!!!!!!!
    Veel liefs van mij en stijn en mams en paps.
    xxx

  • 29 December 2007 - 13:07

    Marjolein:

    Ha Sanne,
    Goed om te weten dat je het nog steeds naar je zin hebt! Lekker vroeg opstaan (uhm) was het dan niet donker? Kon je de bananen wel zien hangen?
    Kroegen-kerst is altijd leuk! Voor mij was dat niet het geval dit jaar maar in S.Vito (op d'n berg) hebben we het ook goed gehad. San, pas op voor die cycloon en maak er een leuk feestje van de oud en nieuw!
    GROETEN!!!!!

  • 29 December 2007 - 13:19

    Matty De Bruijn:

    Jullie ook allemaal een heel leuke jaarwisseling togewenst en een gelukkige start in 2008 (ik hoop van harte, dat die cycloon een beetje mee zal vallen.)

  • 29 December 2007 - 13:29

    Marloes:

    meisssie
    heeel erg bedankt voor je leuke kaart!! Zo te zien heb je een leuke kerst gehad..ben benieuwd naar de onderwaterfotos! Hoorde pas ook het spannende verhaal uit Brisbane! Mag je een keertje uitgebreid tegen me vertellen..ohh en nieuwjaar vieren op het strand, zal aan je denken!!
    Have fun!!!
    Hele dikke kuss marloes

  • 29 December 2007 - 19:16

    Dolf:

    goed nieuwjaar sanne!

  • 30 December 2007 - 08:53

    Brigitta:

    Lieve Sanne,

    Alvast Happy New Year!!! Fijn om te horen dat je het zo leuk hebt!

    Liefs, Brigitta

  • 30 December 2007 - 12:10

    Irene:

    Hee meisje! jij ook alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!!! jij begint 2008 iig in een leuke locatie ;)

    ik ga het 'gewoon' in tilburg vieren... maar ach, als het maar leuk is toch :)

    nog veel plezier op O&N!!!

    liefs, irene

  • 30 December 2007 - 20:48

    Aukje:

    Jij ook alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!!! Wat cool je verhalen zeg. Ik vermoed dat je misselijkheid idd door het overmatige alcoholgebruik komt! haha

    Als je de mogelijkheid / nog geld hebt tijdens je reis is het zeer leuk om nog een uitstapje te maken naar Fiji. Ik heb daar net ons hotel geboekt.. Ziet er echt allemaal te gek uit.

    Veel liefs en tot volgend jaar!

    Aukje

  • 31 December 2007 - 08:28

    Jeannine:

    Hoi Sanne,

    Ik ben een trouwe bezoeker van je website :)
    Superleuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Nog een fijne tijd daar, geniet ze!

    groetjes,
    Jeannine

  • 31 December 2007 - 17:25

    Sjan Ben Lukas Anne:

    Hoi Sanne,

    terwijl bij jou het nieuwe jaar al is begonnen zitten wij hier aan het begin van oudejaarsavond . . met de top 2000: Van Dik Hout: Stil in mij. . . minder leuk dan jouw strandfeest wellicht, maar wel lekker.
    Sanne, we wensen je van harte een heel goed 2008! Met het begin van het nieuwe jaar zit het in ieder geval wel goed.
    Geniet ervan,
    Sjan, Ben, Lukas, Anne

  • 02 Januari 2008 - 08:17

    Hilde:

    Heee Sanne gelukkig nieuwjaar! Hoe is het met jou? Vind het super leuk om jou avonturen te lezen. Veel plezier weer daar! X Hilde

  • 03 Januari 2008 - 23:08

    Fenna:

    Zijn de bananen daar ook krom?
    ha-ha

    Sanne kom maar snel weer terug want ik begin onzin uit te kramen! tijd om een wijntje samen te drinken

    Owja gelukkig nieuwjaar!!
    x Fenna

  • 07 Januari 2008 - 08:11

    Michiel:

    Heey Sanne,
    Een heel goed en gelukkig 2008 toegewenst!! Maak er maar een mooi jaar van!
    x
    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sanne

Backpacken in Australie en Thailand

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 25933

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: